„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego, że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew

„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego,  że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew
Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena Reczulska - Nauczyciel wspierający

Łódź, Poland
Pedagog specjalny, nauczyciel wspierający w klasie I.

Obserwatorzy

sobota, 26 lutego 2011

Animacja - bez tajemnic...

PAŁAC PEŁEN BAJEK…
W piątek 25 lutego br. uczniowie klas trzecich odwiedzili Muzeum Kinematografii. Wycieczka ta stanowiła miłe zamknięcie omawianego bloku tematycznego dotyczącego powstawania filmu, różnych gatunków filmowych i zawodów osób pracujących na planie i nie tylko.



"Siedzibą muzeum jest pochodzący z połowy XIX w. pałacyk Karola Scheiblera, jednego z największych łódzkich przemysłowców pochodzenia niemieckiego, z racji fortuny i skali produkcji zwanego "królem bawełny". Pałac obecną neorenesan- sową bryłę uzyskał po przebudowie w latach 1886-88. Usytuowany jest w zabytkowym parku "Źródliska", obok olbrzymiego kompleksu dawnej fabryki i należącego do niej osiedla robotniczego "Księży Młyn".
Muzeum Kinematografii rozpoczęło działalność w roku 1976 jako Dział Kultury Filmowej i Teatralnej w Muzeum Historii Miasta Łodzi a w roku 1984 zostało wyodrębnione jako jego oddział".



"W 1986 roku Muzeum Kinematografii otrzymało na swoją siedzibę dawny pałac K. Scheiblera przy pl. Zwycięstwa 1 opodal PWSFTviT - popularnej "Filmówki". Utworzenie Muzeum Kinematografii właśnie w Łodzi wiązało się z jej rolą jako centrum produkcji filmów od początków rozwoju kinematografii oraz działalnością jedynej w Polsce i uznanej w świecie szkoły filmowej".
Dzieci wzięły udział w zajęciach edukacyjnych zatytułowanych „Magia ruchomych rysunków”. Dowiedziały się komu zawdzięczają piękne i pouczające Dobranocki tj. Przygody Bolka i Lolka, Reksio, Zaczarowany ołówek i inne. Poznały różne techniki animacji, tj:
rysunkowa – tworzenie poszczególnych klatek filmu na kartkach, kalkach lub na tzw. celuloidach.
lalkowa (przedmiotowa) – gdzie na planie zdjęciowym animator animuje lalkę posiadającą specjalną, drucianą lub przegubową konstrukcję (szkielet), umożliwiającą ustawianie stabilnych faz ruchu. Taki szkielet owija się różnymi materiałami takimi jak gąbka, bawełna.
wycinankowa – gdzie animuje się wyciętymi kawałkami papieru z namalowanymi fazami. Podczas animacji należy między poszczególnymi klatkami zmieniać fazy ruchu. Można również dokonać animacji na warstwach, układając na szybach elementy takie jak tło, ludzie, zwierzęta
kombinowaną (kolaż)

Prześledziły proces powstawania filmu animowanego. Od stanowiska rysownika, poprzez stół i kamerę do zdjęć poklatkowych, na stole do montażowym kończąc. Zdziwiły się słysząc, że aby powstał 20 minutowy film - ekipa musi pracować ponad dwa lata. Czemu tak długo? Cóż - na jedną sekundę filmu przypadają 24 rysunki, czyli 24 osobne zdjęcia, które trzeba wprawić w ruch. Dzieci widziały pierwsze powojenne lalki, które w doskonałym stanie zachowały się w zbiorach muzeum [mają ponad 64 lata]. Uczniowie zachwycili się eksponowanym sprzętem - kamerami sprzed wieków, a także oglądanymi fragmentami scenografii.
Wyprawa bardzo nam się udała, a zajęcia muzealne w Pałacu pełnym bajek są ze wszech miar godne polecenia. Zapraszamy.

www.kinomuzeum.pl/index.php?action=events
http://pl.wikipedia.org/wiki/Film_animowany
:)

niedziela, 20 lutego 2011

Uwaga zmiana w planie zajęć




W środę nie ma angielskiego jest KZ
W czwartek zamiast KZ jest język angielski.
...

Muzeum Kinematografii

Dnia 25 lutego zapraszamy dzieci na wycieczkę do Muzeum kinematografii. Zajęcia odbywają się między 10:30 a 11:40 i kosztują 10 zł/osoby. Uczniowie do szkoły przychodzą na godzinę 8:00, w tym dniu jest religia i pierwsza pomoc. Ze szkoły wychodzimy o 9:30, wracamy około 12:30.

Pieniążki wpłacać należy do 20 lutego.
:)

wtorek, 15 lutego 2011

Zajęcia z pierwszej pomocy



Od października p. Marta Łuczak prowadzi zajęcia z pierwszej pomocy. Uczniowie chłoną wszystkie informacje z ogromnym zapałem, rozwiązują karty pracy... wykonują ćwiczenia praktyczne i ucząc się - dobrze się bawią.



Poznali już zasady bezpieczeństwa, numery alarmowe, sposoby postępowania przy zranieniach, złamaniach, oparzeniach termicznych i chemicznych, oraz cięższych wypadkach - w których pacjent jest przytomny lub wymaga resuscytacji. Ostatnio Pani Marta opowiadała dzieciom o zadławieniach.



Inicjatywa jest ze wszech miar słuszna. Dobrze, że już trzecioklasiści uczą się jak postępować, by móc skutecznie ratować ludzkie życie. Zdobywają podstawową wiedzę i umiejętności praktyczne... oraz, co równie istotne większą pewność siebie. Często słyszę, że uczestnictwo w zajęciach bardzo im się przydaje, gdyż służą swoją przedmedyczną pomocą skaleczonej w palec mamie, czy koledze który dostał krwotoku z nosa. I o to chodzi. Brawo!



Już wkrótce egzamin praktyczny i możliwość zdobycia tytułu Młodszego Ratownika Szkolnego. Powodzenia.

Relacja z balu karnawałowego



Walentynkowy bal karnawałowy udał się doskonale!



Panie Ania, Patrycja i ... - wychowawczynie świetlicy zaprosiły dzieci na kolorową, rozśpiewaną wycieczkę wokół Europy. Dzieci odwiedziły Czechy tańcząc Poleczkę, krokiem walca odwiedziły Wiedeń, Francję powitały w rytmach kankana, a Hiszpanię - makareną.
Liczne konkursy dodatkowo umiliły dzieciom zabawę. A nagrody były bajkowe. Kolorowy pociąg sunął po parkiecie, gubił i dobierał wagoniki... tętnił śmiechem, gwarem, śpiewem.

Na zakończenie Wróżki - organizatorki doręczyły adresatom walentynkową pocztę...
Aż żal się było rozstawać.

piątek, 11 lutego 2011

Walentynkowy bal karnawałowy...



SUPER ZABAWA DLA DZIECI !!!
U W A G A !!!!!

SZYKUJE SIĘ BAL KARNAWAŁOWY, WYSTĘPY ARTYSTYCZNE I DYSKOTEKA
14 LUTEGO 2010 R.

BĘDZIE SUPER ZABAWA DLA NASZYCH DZIECI....

W KOGO CHCIAŁBY SIĘ TYM RAZEM WCIELIĆ NASZ UCZEŃ, MOŻE PRZEBIERZE SIĘ ZA ; LORDA VADERA,HARRY POTTERA, WOJOWNIKA NINIE, SPIDER-MANA, BATMANA, DUCHA, HANNA MONTANA, BALETNICĘ, PIELĘGNIARKĘ, PSZCZÓŁKĘ, MOTYLKA, DAMĘ, A MOŻE I TANCERKĘ FLAMENCO???
ZOBACZYMY, BĘDZIE WESOŁO I KOLOROWO!

SZYKUJCIE STROJE KOCHANI

AUTOR ZAPROSZENIA: P. EDYTA KOWALSKA

Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena  Teresa Reczulska
Nie wolno niczego nie robić jeżeli nie można zrobić wszystkiego. Turgieniew