„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego, że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew

„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego,  że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew
Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena Reczulska - Nauczyciel wspierający

Łódź, Poland
Pedagog specjalny, nauczyciel wspierający w klasie I.

Obserwatorzy

piątek, 5 listopada 2010

Czy znacie historię swojej szkoły?



KRÓTKI RYS HISTORYCZNY

1987 r. – do obecnej siedziby naszej placówki wprowadza się filia S.P. nr 19. Uczą się tu tylko klasy I-IV. Po ukończeniu czwartego oddziału przechodzą do macierzystej szkoły przy ul. Balonowej 1.

1991 r. – powstaje autonomiczna jednostka oświatowa o nazwie Szkoła Podstawowa nr 67.

1993 r. – pojawia się pierwszy niepełnosprawny uczestnik świetlicy. Z przyjemnością obserwujemy jego relacje z dziećmi zdrowymi. Powstaje pomysł na utworzenie klas integracyjnych.

1994 r. – zostaje zatwierdzony program świetlicy terapeutycznej. Uzyskujemy pozwolenie na otwarcie pierwszej oficjalnej klasy integracyjnej.


1995 r
. – ukazują się artykuły w czasopismach DYREKTOR SZKOŁY, KLANZA, ŻYCIE SZKOŁY na temat pracy świetlicy terapeutycznej. Podejmujemy działania w kierunku utworzenia placówki integracyjnej.

1996 r. – otrzymujemy status szkoły integracyjnej. Od tej pory nasza placówka nosi nazwę Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 67.

2001 r. – powstaje Zespół Szkół Integracyjnych nr 1, w skład którego wchodzi Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 67 oraz Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47.

2009 r. – zostaje uruchomiony oddział przedszkolny – do szkoły zaczynają uczęszczać dzieci sześcioletnie.

2010 r. – nadanie placówce imienia Janusza Korczaka.


WYPOWIEDZI UCZNIÓW O INTEGRACJI

Kamil, kl. V
Integracja oznacza wspólne uczęszczanie do jednej szkoły dzieci zdrowych i chorych; to ich wzajemna przyjaźń. Chodząc do szkoły integracyjnej uczymy się, że trzeba pomagać innym i jak należy zachowywać się, kiedy widzimy osobę chorą.

Karolina, kl. V
Integracja to nauka siebie nawzajem, nauka wspólnego życia i podejścia do świata – dzieci zdrowe uczą się od dzieci chorych i odwrotnie.

Ewelina, kl. VI
W integracji ważna jest nauka współpracy i akceptacji. Dobrze, że są takie szkoły jak nasza – dzięki warunkom tu stworzonym, dzieci niepełnosprawne mogą uczyć się i bawić w idealnym dla siebie otoczeniu.

Ola, kl. IV
Integracja to wzajemna pomoc osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych – takie szkoły uczą jak być wyrozumiałym i miłym dla innych.

Bartek, kl. IV
Szkoła integracyjna uczy, że należy szanować osoby chore, pomagać im – czyni ludzi bardziej wrażliwymi na potrzeby innych.


Materiał pochodzi z Biuletynu Informacyjnego ISP 67 pod redakcją p. mgr Ewy Daszyńskiej, p. mgr Patrycji Jabczyńskiej i p. Magdaleny Reczulskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena  Teresa Reczulska
Nie wolno niczego nie robić jeżeli nie można zrobić wszystkiego. Turgieniew