„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego, że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew

„Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego,  że nie można zrobić wszystkiego.” Turgieniew
Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena Reczulska - Nauczyciel wspierający

Łódź, Poland
Pedagog specjalny, nauczyciel wspierający w klasie I.

Obserwatorzy

sobota, 26 września 2009

22-23.09.2009 Wycieczka do Krainy Ortofrajdy.


Rycerze!!! Witam Was w stolicy Krainy Ortofrajdy - Radzyniu Chełmińskim.Zapraszam Was na "orto-hece" do gościnnych komnat  krzyżackiego  zamku, który niestety popadł w ruinę. Towarzyszyć Wam będę ja "Mistrz Ceremonii" i mój giermek  - kolorowy "Ortofrajdek" oraz panie Marta i Magda. 
Polujcie na "ortochochliki" i ...miłej zabawy.
W narratora wcieliła się autorka blogu.


 Kochani!!! 
Pracowaliście ciężko. Przegnaliście chochliki, zdobyliście zamkową wieżę, spenetrowaliście zamkowe lochy i znaleźliście skarb Templariuszy - Bursztyny - złoto Bałtyku. Za Wasze zasługi zostaliście pasowani na Rycerzy Ortofrajdy. Pracujcie dalej na chwałę naszego Zakonu i pociechę Waszych nauczycielek. Pamiętajcie o słowach przysięgi:



"Ó" różowe od dziś będzie
"Z" z kropką zielone wszędzie,

"RZ" niebieskie jak morze
Zaś "H" w brązowym kolorze
Czerwone będą wyjątki
I z polskiego same piątki
"CH" oraz "U" czarne jak noc
Moja ortografia to kolorów moc.


Kolorowo Was pozdrawiamy i do zobaczenia...

***
Recenzja pamięciowo-wzrokowego słownika ortograficznego "ORTOFRAJDA" (FRAGMENTY)
(...) Po przeanalizowaniu powyższych danych i ich teoretycznej interpretacji sądzę, że system "KOLOROWA ORTOGRAFIA" można uznać za metodę uczenia się ortografii. Metoda ta, odwołując się do koncentracji uwagi na materiale wizualnym, do percepcji, pamięci, wyobraźni wzrokowej, a przede wszystkim kształcąc integrację funkcji wzrokowych-słuchowych i motorycznych, utrwalając dominację prawej półkuli i odwołując się do prawo półkulowych strategii percepcyjnych, zapewnia szybsze i trwalsze zapamiętywanie pisowni wyrazów, jak również doskonali umiejętność czytana w okresie czytania elementarnego (...)
Wydaje się, że wymienione normy, jakie zostały opracowane przez Lesława Furmagę w okresie ostatnich czterech lat, nie obejmują wszystkich możliwości jakie niesie ze sobą metoda "KOLOROWEJ ORTOGRAFII". Nowe formy niewątpliwie pojawią się w niedalekiej przyszłości stanowiąc kolejne atrakcyjne techniki pracy nad ortografią.

Prof.dr.hab.Marta Bogdanowicz
Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji

4 komentarze:

  1. dot:
    FOTKA KLASOWA wszystkich kolegów i kolezanek po lewo na górze ???

    Obserwuję ,że wkradł się chochlik i zjadł mnie z foty ....nie ma mnie na zdjeciu a siedziałem obok Gabrysia ....ha ha
    hallo hallo gdzie ja jestem ......?????
    :( Kubunio Kowalski

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest Pan, proszę Pana ...pięknie uśmiechnięty na innej foteczce. Kto układa kolorowe dyktando na pierwszym planie??? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. DZIEKUJEMY ZA UMOŻLIWIENIE WSPANIAŁEJ ZABAWY NASZYM DZIECIACZKOM PŁYTKA ORTOFRAJDA BARDZO WCIAGNĘŁA KUBUNIA, 80 MINUT JAKBY GO NIE BYŁO .
    Z ORTOCHOCHLIKAMI ŚLEDZIŁ POLSKĘ I DOTARŁ DO OSTATNIEGO ETAPU !!!HURRRA !!!!!
    80 ORTOCHOCHLIKÓW ZALICZYŁ TO I TAK CHYBA NIEZŁY WYNIK ????/ JA MU GRATULUJĘ . KUBUS PLANUJE ZAKUPIC SOBIE PŁYTKĘ ... ?? ZOBACZYMY :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo!!! Myślę, że to doskonały pomysł ... zainwestować w siebie! Płyta nie jest tania, ale warto. Po szczegóły jak ją nabyć odsyłam Państwa do p. Marty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Magdalena Teresa Reczulska

Magdalena  Teresa Reczulska
Nie wolno niczego nie robić jeżeli nie można zrobić wszystkiego. Turgieniew